
به این ترتیب میتوان نتیجه گرفت که در سال جاری تاکنون تغییر چندانی در بازارهای صادراتی عمده ایران رخ نداده و تنها چند جابهجایی کوچک بین این بازارها رخ داده است.
در مدت زمان یادشده صادرات ایران به چین از نظر ارزشی 48.11 و صادرات به هند 31.48 درصد افزایش یافت. اما صادرات به کشورهای عراق، امارات و افغانستان به ترتیب 3.83، 6.44 و 6.20 درصد کاهش یافت.
همچنین قاره آسیا با 90.92 درصد بیشترین سهم را از نظر ارزش در کل صادرات ایران به خود اختصاص داد. آفریقا با 4.40 درصد، اروپا با 2.23 درصد، آمریکا با 0.34 درصد و اقیانوسیه با 0.06 درصد در ردههای بعدی قرار گرفتند.
